صفحه نخست / دسته‌بندی نشده / توافق ده ساله مایکروسافت با پلی استیشن تنها شامل Call of Duty می‌شود

توافق ده ساله مایکروسافت با پلی استیشن تنها شامل Call of Duty می‌شود

توافق ده ساله مایکروسافت با پلی استیشن تنها شامل Call of Duty می‌شود

توافق ده ساله مایکروسافت با پلی استیشن تنها شامل Call of Duty می‌شود در قرارداد ده ساله بین سونی و مایکروسافت، تنها عرضه سری Call of Duty روی پلی استیشن تضمین شده است.

توافق ده ساله مایکروسافت با پلی استیشن تنها شامل Call of Duty می‌شود

دیروز بود که پس از چند ماه بحث و جدل، بالاخره مایکروسافت و سونی به توافقی دست پیدا کردند تا تضمین داده شود مجموعه Call of Duty برای چند سال آینده روی پلی استیشن عرضه شود. وقتی معامله پیشنهادی مایکروسافت با اکتیویژن بلیزارد تکمیل شود، سری Call of Duty برای ۱۰ سال آینده روی کنسول‌های پلی استیشن عرضه خواهد شد؛ هرچند برخلاف سایر شرکت‌ها، این توافق دیگر آثار اکتیویژن بلیزارد را در بر نمی‌گیرد.

ردموندی‌ها پیش‌تر متعهد شده بودند تمام آثار آینده اکتیویژن بلیزارد را روی سرویس‌های چند شرکت مثل انویدیا عرضه کنند و ظاهرا توافق با نینتندو هم آثاری ورای کالاف دیوتی را شامل می‌شود. اما این توافق با سونی تنها برای بازی‌های آینده سری موردنظر است.

کاری پرز، رئیس ارتباطات جهانی ایکس باکس به رسانه The Verge صحت چنین حرفی را تایید کرده است. پس تضمینی وجود ندارد که مجموعه‌هایی مثل اورواچ، دیابلو، Tony Hawk’s Pro Skater و کرش بندیکوت در آینده روی پلی استیشن عرضه شوند.

تام وارن از رسانه ورج در توییتر ادعا می‌کند شرایط اولیه‌ای که مایکروسافت به سونی ارائه کرده بود، شامل تمامی سری‌های کنونی اکتیویژن بلیزارد می‌شد؛ البته مدت زمان این توافق بسیار کوتاه‌تر بود و در انتهای سال ۲۰۲۷ تمام می‌شد.

اخیرا کمیسیون تجارت فدرال آمریکا (FTC) نتوانست دستور بلاک موقتی معامله اکتیویژن بلیزارد را دریافت کند و درخواست تجدیدنظر آن‌ها هم رد شد. فعلا مایکروسافت در حال مذاکره با سازمان رقابت و بازار بریتانیا (CMA) است؛ هرچند این سازمان زمان اعلام نظر نهایی خود درباره معامله را تا ۷ شهریور (۲۹ اوت) به تأخیر انداخته است.

تازه ترین اخبار بازی در گیم گا

مطالب مرتبط