صفحه نخست / دسته‌بندی نشده / جیم رایان: بیشتر از ۲۵ بازی PS5 در حال ساخت در استودیوهای پلی استیشن داریم

جیم رایان: بیشتر از ۲۵ بازی PS5 در حال ساخت در استودیوهای پلی استیشن داریم

جیم رایان: بیشتر از ۲۵ بازی PS5 در حال ساخت در استودیوهای پلی استیشن داریم

جیم رایان، رئیس بخش سرگرمی‌های تعاملی شرکت سونی اعلام کرد که همین الآن بیشتر از ۲۵ بازی انحصاری کنسول PS5 در استودیوهای پلی استیشن مراحل ساخت خود را طی می‌کنند.

چند ماه قبل هرمن هالست، رئیس PlayStation Studios گفت که پروسه‌ی ساخت بیشتر از ۲۵ بازی انحصاری سونی آغاز شده است. اما از اولین مرتبه‌ی بیان شدن این جمله توسط او تا الآن زمان نسبتا زیادی کذشت و برخی از بازی‌های انحصاری پلی استیشن که می‌توانستند در آن شمارش مد نظر او بوده باشند، به بازار آمدند. حالا جیم رایان، مدیرعامل و رئیس بخش سرگرمی‌های تعاملی شرکت سونی در سال‌روز عرضه پلی استیشن 5 تاکید کرد که همین الآن بیشتر از ۲۵ بازی PS5 در حال ساخته شدن در استودیوهای پلی استیشن هستند.

جالب این‌جا است که اشاره‌ی مستقیم او به PlayStation Studios نشان می‌دهد که وی مشغول اشاره به تمام انحصاری‌ها نیست. زیرا مثلا بازی Forspoken و فاینال فانتزی 16 هرکدام به‌نوعی در انحصار زمانی یا کنسولی پلی استیشن 5 خواهند بود. اما آن‌ها آثار اسکوئر انیکس هستند و ارتباطی با استودیوهای پلی استیشن ندارند. حتی ریمیک بازی Star Wars: Knights of the Old Republic که انحصاری کنسولی زمانی پلی استیشن 5 است و SIE (بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی) ناشر نسخه‌ی PS5 آن خواهد بود، اثر PS Studios نیست.

اما آثار استودیوهایی همچون تیم Haven جید ریموند که مطابق قرارداد اختصاصی با PS Studios کار می‌کنند، طبیعتا در این شمارش به حساب می‌آیند؛ همان‌طور که بازی Death Stranding Director’s Cut کوجیما پروداکشنز به‌عنوان یک اثر PS Studios عرضه شد. بازی Horizon Forbidden West گوریلا گیمز، بازی Marvel’s Spider-Man 2 و بازی Marvel’s Wolverine اینسامنیاک گیمز، بازی Gran Turismo 7 استودیو Polyphony Digital و بازی God of War Ragnarok سانتا مونیکا برخی از این «بیشتر از ۲۵ بازی در حال ساخت استودیوهای پلی استیشن» هستند.

رایان در نامه‌ی خود به خطاب به طرفداران به گسترش استودیوهای بازی‌سازی اختصاصی با چهار تیم فرست-پارتی جدید پلی استیشن (استودیو Nixxes Software، استودیو Housemarque، استودیو Firesprite و استودیو Bluepoint Games) اشاره کرد. سونی از زمان عرضه‌ی پلی استیشن 5 تا به امروز چندین و چند بازی انحصاری از جمله Returnal و Ratchet & Clank: Rift Apart را تقدیم طرفدارها کرد. براساس صحبت‌های او، کنسول PS5 سال اول شلوغی داشت و تازه ماجرا شروع شده است.

مطالب مرتبط